Hurra för hotel!

Väl hemkomna till Sverige efter en underbar kryssning i Italien befann vi oss på ett hotelrum i Stockholm. Min mage berättade på kvällskvisten att den inte direkt uppskattade det snabba bytet till Svensk Husmans, läs MC donalds.

Där jag sitter med brallorna nere kommer sonen inrusande på toaletten. Mamma! Jag måste också på toa. Det går inte! Inte en chans i världen. Svarade jag. Du får kissa i duschen och gå till Mormor och Morfars rum och låna toan där. Jag hann inte mer än säga det så hade han kissat och rusat ut i korridoren. Då började jag undra om dom kommit upp från hotelbaren ännu? Jag ringde pappa för att kolla och det hade dom inte.

Snabbt, eller så snabbt man kan avslutade jag mitt ärende mitt i och gick ut i korridoren i trosor och t-shirt för att leta reda på den vilsna sonen. Längst ner i korridoren såg jag honom. Bara en sak. Framför honom var en hel flock med japanska turister och där stod jag i mässingen. Gud ske lov blev dom så paffa att dom för en gång skull glömde bort sina obligatoriska kameror. Ett plus poäng till mig var att jag lyckligtvis i röran hunnit få med mig nyckelkortet till dörren så jag slapp gå ner i lobbyn för att bli insläppt. Detta naturligtvis efter att jag gjort en språngmach rakt genom japanerna för att hinna i kapp sonen som löpte åt motsatt håll. 

Kommentarer
Postat av: Corina

S Hur lyckas du med allt ?

2009-07-08 @ 22:42:23
URL: http://alltingochingenting.corina.se
Postat av: Millster

Löp amok min vän, löp amok!

2009-07-10 @ 11:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0