Ålderstecken 080306

Matte har börjat se ålderstecken! Man är helt enkelt ingen partypingla längre.  Det tar fler och fler drinkar innan någon lägger märket till en och när det väl händer är det inte för att man är läcker som uppmärksamheten väcks. Nej, skämt och sido det är ont om kvällar när man går isäng senare än 23 så när man är på fest så sitter man vid ett bord och gäspar. Wow vilken fest!

Ännu värre är det dagen efter! Jag hör till den lyckliga skara som sällan blir bakis, men däremot så skall det av någon outgrundelig anledning alltid dansas bugg på festerna! Mycket trevliga övningar där Jag oftast tar på mig någon slags roll som självutnämnd dansinstuktör till mer eller mindre överförfriskade herrar. Detta har en direkt inverkan på kroppens välmående dagen efter. Man kan lätt jämföra det med känslan av att ha blivit körd genom en mangel. Jo, jag har testat hur det känns, för er som undrar.

 Ligger i soffan och tycker synd om mig själv och lovar mig själv att detta var sista gången jag buggade onykter. Vän av ordning undrar säkert för vilken gång i rad jag lovat mig detta? Jag reser mig ur soffan och liknar mest en gammko, som är färdig för nödslakt. Jag vet inte om det är jag som klär barndomen i ett rosa skimmer eller men jag minns då aldrig att jag hade träningsvärk förut?

Nej nu är det nog färdiggnällt, jag ska ta min rullator och hasa iväg på en promenad med jykkarna!

 


Kommentarer
Postat av: Millster

Jag fattar inte heller någonting om det här med ålder.

Nu är det så att alla blir äldre och jag blir bara yngre. Visst säger logiken ngt sådant?

2009-06-02 @ 21:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0