Till älskade Lillebror. 5 år av saknad

 Jag har bara regn hos mig. Om jag kunde vrida tillbaka klockan, om jag kunde hitta sättet. Vad är klockan, tror det är redan morgon. Jag ser himlen, så vacker och blå. Himlen är oskyldigt blå, djupaste hav likaså.  Ja, jag vet hur det känns när broar till tryggheten bränns. När vi växte upp lekte livet, vi var evighetens hopp. Det var helt självklart att vår framtid skulle bli, oförbrukat fri. Sommrar svepte fram, jorden värmde våra fötter där vi sprang. Rågen gungade och gräset växte grönt. Hela livet var så skönt. Som sommaren kan det aldrig bli.

Jag stiger upp och gör lite kaffe, försöker läsa lite men storyn är för tunn. Jag tackar gud för att du inte kan se mig nu i det skick jag är i nu. Å gud kan ingen hjälpa mig vakna upp ur denna dröm! Jag vill bryta mig loss! Jag vill bryta mig loss! Jag vill bryta mig loss från det här livet, Jag måste bryta mig loss.

Ibland så känns det som jag ska bryta ihop och gråta. Ingen stans att fara inget att göra med min tid, jag är ensam så ensam. Jag lever för mig själv. Tomma rum, vad lever vi för? Övergivna platser vet nån vad vi lever för? Showen måste fortsätta, på insidan brister hjärtat, sminket är falskt men mitt leende sitter kvar. Vad som än händer så får ödet avgöra. Först var jag rädd, jag var skräckslagen tänkte att jag kunde inte leva utan dig i mitt liv. Men nu har jag lärt mig hur man står ut.

Hej mörkret min gamla vän, jag har kommit för att prata med dig igen. För en bild kom krypande till mig när jag sov. Sådde sitt frö när jag drömde.

Trots att vi fick ta farväl, den där sommaren. Älskling jag lovar dig detta, jag sänder all min kärlek, i ett brev. Förseglat med en kyss. Jag ser dig i solskenet, jag hör din röst överallt. Jag springer för att krama dig ömnt men älskling du är inte här.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Så fint.. tårarna rinner!

Tänker på er!

Kramar

2009-06-12 @ 12:10:42
URL: http://plumpis.blogg.se/
Postat av: Emma

Mina tårar faller för er. Dagen som påminner om orättvisan, och åter väcks frågan: varför...?



Jag väljer att tro att han ser, och jag är säker på att han är stolt över storasystern. Jättestolt!



Stor KRAM!

2009-06-12 @ 23:01:44
URL: http://www.bullweiser.com/blogg
Postat av: Corina

Du är duktig på att skriva. Väldigt vackert och talande ! Kram vännen...han sitter på sitt moln och njuter av att se sin syster och hennes framfart!

2009-06-14 @ 15:09:21
URL: http://alltingochingenting.corina.se
Postat av: Andreas

Exakt så...



Han har lämnat ett stort hål efter sig. Så många är gångerna då jag velat ringa till någon av er och bara prata men har alltid hittat nån ursäkt. Men ni ska veta att ni ofta finns i mina tankar!



kram kram

2009-06-14 @ 23:15:20
Postat av: Kina

Jättestarkt att kunna skriva så fint fasten det känns som om det bränns att bara tänka på tragiken!! Det blir inte lättare med åren utan man lär sig bara leva leva med det! Men helt klart, han sitter på sitt moln och följer kampen härnere med spänning!! Med ett snett leende på läpparna :-\

2009-06-15 @ 16:23:05
Postat av: Petra

Älskade kusin, du är så duktig så att hälften vore nog. Han är så stolt över dig, där han sitter i himlen och tittar på. kram

2009-06-18 @ 09:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0