Äntligen badkar!

Som han har väntat! Varje dag under jullovet har han funderat, när kan vi bada? Ja vi måste först vänta på att spaklet, tätskiktet, siliconet, fixet och fogen ska sättas på plats och torka. Det har man inte riktigt tålamod med när man är 4år. Så i torsdags small det till. Jag ledsnade helt enkelt på att söka ett badkar med längd 170 cm och tog mitt pick och pack till kommunens återvinningscentral. Där hade dom inte mindre än 5 st olika badkar, alla var 160 cm men det fick duga.

Jag hade gruvat. Hur får man som ensam tjej upp ett badkar på takräcket på bilen? Och om man mot förmodan utan alltför mycket lackskador och nackskador har fått dit det, hur knyter man fast det med ett spännband? Man kan alltid köra varianten blinka lite till närmsta gubbe, kille eller annan. Men nåt måste man ju klara själv oxå. Det hela löste sig helt utan att behöva våpa sig. En Audi, vilken fenomenal uppfinning! Det ryms inte mindre än två, 160 badkar bredvid varandra. Och här hade jag gruvat helt i onödan.

När jag hämtade på dagis viskade jag i sonens öra, vet du vad jag har i bilen? Ööö, nä godis? Svarar han.  Nä ett badkar säger jag och han strålar som en sol och pladdrar den korta biten hem. När vi väl kommit innanför dörren tittar han på mig med sina blå ögon, mamma jag kan hjälpa dig bära in badkaret från bilen. Säger han allvarligt. Jag tittar på honom och det är inte att ta miste på att han är motiverad. Vi pustar och stånkar och han bär just under hakan. En meter åt gången men skam den som ger sig och vips så stod badkaret där i hallen. Direkt vi kunde få igen ytterdörren och stänga ute den 20 gradiga kylan, klädde han av sig naken och sprang cirklar runt badkaret i hallen.





Kommentarer
Postat av: Kina

Det blev så snyggt!! Coolt med glaset mot hallen!



Måste komma och titta.

2010-01-18 @ 22:30:46
Postat av: Corina

Gossen är ju bara underbar.Vad fint det blev i badrummet.Kram!

2010-01-26 @ 22:33:44
URL: http://corina.bloggplatsen.se
Postat av: Millster

Underbart!

Jag har också investerat i ett badkar (200 kr på blocket) till småtjejernas stora lycka.

En gammal Ford Mondeo rymmer en massa stora saker med nedfällda baksäten. En gång ett badkar, en annan gång en loftsäng, dubbla resårmadrasser...

2010-01-29 @ 21:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0