Klantskalle

Jaha, då är det bevisat. Klantigast i världen. Eller i vart fall mest bråttom. I helgen skulle vi ta bort en gammal häck. Allt var kapat och klart med "blöjsågen" som barnen kallar den. Jag skulle dra ris och böjer mig mot marken för att plocka upp grenar. Men nä se det går inte. För där mitt i vägen stod en liten smal pinne som stack mig rakt i ögat! Ont som fn! Tårarna sprutar och jag kollar om det kom blod. Nä inget blod, skönt det iaf. Efter en stund när tårfloden lagt sig så kunde jag inspektera skadan. Just vid iris hade sticket tagit. Ytterst lite blod syntes där. Inget skräp kvar vad jag kunde se. Men det var just det! Vad kunde jag se? Allt var väldigt suddigt på det ögat. Den strålande vårsolen smärtade och solglasögon lindrade. Till råga på allt befann jag mig 16 mil hemifrån. Jaja det var inte första gången jag körde bil med nedsatt syn. Gick ganska bra men är lite påfrestande.

Under helgen har sonen inspekterat hur mycket lera det går att fästa på det nya galonstället. När vi kom hem kastade jag in rubbet i maskinen. jag klev över ett par jeans som fick åka med i 40 grader, jag tittade misstänksamt på maskinen och tänkte att det var riktigt skitigt så det är bäst jag kör en grovtvätt. Jag tryckte på den andra knappen och gick och lade mig i soffan och somnade som en klubbad säl. Ja så himla länge sover man ju inte med en uppfinningsrik liten kille i huset så jag väcktes efter en stund. När jag gick in i tvättstugan igen stank det bränd plast! Helvete! Maskinen stod på 95 grader! Jag avbröt tvätten och sonens nya galonisar är hela men saknar numera reflexer. Skit samma tänkte jag och klarar dom så många grader så går det lika bra att tumla dom oxå.

När jag plockade ut dem ur tumlaren så upptäcker jag att även en dosa portionssnus har åkt med i karusellen! Nice! Mina jeans passar nu mera bäst till en vidjetunn tonåring, nån som känner någon?  Bara för skojs skull så kollade jag tvättrådet i efterhand.

Tvättas separat, 40 grader, torktumlas ej, använd ej sköljmedel! Fem fel av fyra möjliga för det stod inget om snus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0