Bryskt uppvaknande

Precis innan jag ska sova brukar jag ta mig ett salubrinbad. Så även denna kväll. Enda skillnaden var att just i kväll råkade jag spilla ut halva flaskan på golvet. Torkade upp det snabbt och hoppas att det inte blir någon fläck.

Jag ligger och sover i min säng, smått hög på salubrinångorna när jag på morgonkvisten hör ett ljud. Satan! Hunden ska kräkas. Jag hör hur laddning ett landar på golvet och alltså finns möjligheten kvar att rädda den vita rumsmattan. Jag flyger upp ur sängen och står på nolltid vid dörren och kastar ut jycken. På något mystiskt vis har hon lyckats undvika alla mattor den här gången. Jag har en liten teori om varför hundar alltid ska kräkas på mattor. Det måste vara för att dom inte vill få skvitter på sig. Eller så är det bara för att jävlas. Hursomhelst, att så nyvaken ta hand om spyor är inte det trevligaste man gör på morgonen.

Jag går in i köket och framför diskbänken är det blött. Inte mycket men mattan är blöt. Kastar ut och torkar upp. Hoppas att det inte är diskmaskinen som läker.

Nåväl solen skiner idag och nu får vi väl se vad mer spännande som ska hända idag. Kanske datorn väljer att paja totalt eftersom jag har just lagt över alla bilder från kameran i den. Det lutar åt det hållet för jag har ett virus där det kommer popupfönster som vill att jag ska installera virusprogram och allt möjligt. Varannan minut!!

Kommentarer
Postat av: Corina

Men du vaknade i alla fall :) Kramis !

2009-08-19 @ 08:53:49
URL: http://alltingochingenting.corina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0