Ångestmatta

Jaha, då har jag varit på IKEA. Ingen favoritsysselsättning. Massor av tanter som går som i trans med sin kundvagn som dom egentligen borde ha körkort för. Helt utan förvarning tvärbromsar dom mitt framför en för att inte tala om de som kör på en på hälsenorna. Speciellt när man står i kön för att betala ett paket värmeljus och en packe servetter. Vid det laget brukar tålamodet ha gått över och jag lägger helt sonika skiten åt sidan och springer ut.

Som en liten uppvärmning var vi till Ullared. Jag måste ju bara se vad alla pratar . Redan på parkeringen infann sig paniken och jag ville vända. En skylt avslöjade att där skulle byggas 2500 nya parkeringsplatser!! Hela stället var fyllt med hysteriska tanter, barnfamiljer och av någon anledning herrar med dåligt tålamod. Det var 400 meter kö för att överhuvudtaget komma sig in på stället, eftersom dom släppte ut lika många som dom släppte in. Det ösregnade och jag iaktog dem som stod i kön. Något saligt fanns i deras leenden. Vad har jag svårt att förstå. Väl inne var det som ett Ö&B som har tagit anabola. Visst det var billigt men är det värt att svettas och stångas med alla andra? Jag brottades mot en stark vilja att kasta min kundkorg åt sidan och rusa ut men tillslut satte jag fart in i affären. Ryckte åt mig två tröjor och gick till en av de 50 kassorna. Väl ute ur getingboet kan jag nu lycklig konstatera att det är inget jag behöver göra om.

Så till IKEA uppsala. Med ångesten från ullared i starkt minne scannade jag parkeringen. Endast ett fåtal bilar, det bådade gott. En sådan kraftansträngning som det innebär för mig att gå på liknande ställen innebär att det är klokast att ladda upp med mat först. Jag behövde handla en matta och två halllampor. Men trots att man vet vad man ska ha så måste man följa dom där himla pilarna vilket innebär att hela promenaden blir nära en mil lång. Tanterna med kundvagnarna höll sig undan, dom hade kanske självbevarelsedrift?  Hela handlingen inklusive maten tog bara en timma. Som vanligt kollar jag inte så himla noga på vad jag köper och mattan som skulle vara ljusbeige visade sig vara vit. Toppen nu när jykken har börjat lösa hår! Men inga hundhår i världen kan få mig att göra om det för att köpa en annan färg.

Kommentarer
Postat av: Corina

Grattis till en ny erfarenhet :) Du hade kunnat fråga mig om Ullared så har jag kunnat bespara dig detta tramatiska .....kramis !

2009-08-10 @ 20:49:27
URL: http://alltingochingenting.corina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0