Tränings idéer

Jaha, då har jag lyckats få träningsvärk av värsta sort. Hur undrar väl kanske ni som känner mig lite mer. Jag har rensat ogräs och kört trimmer i lekparken. Där jag stod med ryggen i vinkel spånade jag lite.  Jag har i en av mina ljusare stunder väckt en affärsidé. Det kallas Mitt Eco Gym. Det har vissa likheter med koncentrationsläger bara den lilla skillnaden att man betalar en slant, får sedan jobba sig svettig med hela kroppen och samtidigt göra lite samhällsnytta.

Jag menar, I den här lilla hålan till by kan jag då komma på massor av arbeten som kan få de flesta fullkrops övningar att blekna. Tex. dika ut eljusspåret. Ingen människa utan ett par riktiga vadarstövlar skulle få för sig att göra ett varv på höst eller vårkanten på eljuspåret. Det vore perfekt att "mitt" gymgäng fick göra sig pass om 45 minuter med varsinn spade.
 
Eller varför inte skura busskuren. Man kan lägga på målning för de som vill ha en riktig genomkörare. Andra pass som skulle kunna återkomma kan vara tex att rensa ogräs i lekparker. Ta bort sly från gemensamma åkrar. Jag har hur många ideér som helst och jag garanterar svett. Tror ni att man måste ha någon slags försäkring mot ryggskott? 

Kommentarer
Postat av: Corina

Ryser åt det du skriver idag......vem behöver gymträning ? Nope....mera vila anser jag. Sport ser jag på Tv :) Kramis !

2009-08-17 @ 19:32:57
URL: http://alltingochingenting.corina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0