Äntligen semester!

Nu är midsommar avklarad och i morgon ser jag fram mot min första semesterdag. Midsomarafton blev ganska lugn god mat och mycket mygg. Eftersom sonen inte var riktigt piggelin så blev det en tidig kväll. Söndagen har gått i konstruktionens tecken. Ett nytt altanräcke har kommit på plats. Det gamla räcket var skraltigt, det nya är färdigmålat, snacka om lyx.

Vi har varit på ettårskalas idag, vi hade med oss en tjänstvillig presentöppnare. Han tyckte tempot på den övningen var lite väl lågt. Jubilaren verkade inte ha samma åsikt och var väldigt nöjd med alla presenter och det goda fikat.

På kvällskvisten har jag roat mig med ogräset i rabatten. Jag hade massa sällskap av små svarta vingklädda gynnare. Trots att rabatten låg i solen höll jag på bli uppäten. Undra om man kan märka en viktnedgång efter en sådan drabbning. Ogräset verkar i vart fall trivas i rabatterna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0