Logistik 071203

Det lackar mot jul och det verkar precis som om dygnet helt plötsligt bara hade 12 timmar. Allt skall hända på en och samma gång. Att få vardagspusslet att gå ihop brukar inte vara något större problem för mig. I ärlighetens namn så bidrar en väldigt hög toleransnivå vad gäller stökighet och bekväm sambo med heltidshobby och jobb, till att det går ihop. Att jag har norrländska gener och inte spanska gör också att hjärtinfarkten håller sig på avstånd. Som i dag till exempel. Jag lovar innan jag åker från jobbet att en kund kan ringa mig hem på mobilen i kväll för support. I bilen halvvägs hem, dvs. 2 mil, kommer jag på att jag glömt mobilen hemma! Skit också men det går ju ringa Telia och koppla om den till hemtelefonen.

Julfest med jobbet och en annan firma i samma hus. Jag har naturligtvis min vana trogen deltagit i planerandet och ordnandet av festen. Denna gång med bred marginal. Självaste husmor, kvinnan från det andra företaget, hon som fixar allt skall vara med. Vad händer? Hon bryter handleden och här står jag. Med två företag och en julmiddag att sy ihop själv. Till råga på allt så har jag inte kontrollerat mitt eget schema så det visar sig att sambon jobbar eftermiddag, vilket i sin tur innebär att jag måste hämta sonen från dagis. Min pappa kanske kan hämta, men han skulle ju hämta mig och jobbarkompisen från bussen enligt plan eftersom busseländet inte stannar i vår by utan passerar alldeles utanför på e4an, varpå folk ifrån byn får följa efter bussen i 2 mil för att samla ihop sina nära och kära, miljövänligt!

Nåväl, om pappa hämtar från bussen, NEJ, hämtar från dagis så måste någon hämta från bussen. Jobbarkompisens karl kan hämta om hennes äldre barn är hemma. Ja, dom var hemma. Bra då var det löst. Skit också en hund har pinkat inne. Ajdå vi glömde visst öppna ett adventspaket i morse. Undra om andra hunden fått rävskabb efter räven hon apporterade i helgen, verkar som hon kliar sig. Tappa inte julklappen. Torka kisset. Varför suger inte handduken? Varför svarar inte Telia? Haltar den andra hunden. Undra om kunden ringt. Vem skulle hämta bussen från dagis och varför ligger paketet i hundvattenskålen. Varför är vällingen slut? Telia svarar efter att ha väntat och skurat samtidigt med bara 50 i kö. Deras röst dator förstår tydligen inte en upprörd norrlänning så jag får vänta igen. Kortare tid den här gången. Äntligen en människa! Fixat på 20 sek!

Få se nu, var var jag? Vällingen var slut. Ringa sambon, köp välling! Sonen verkar varm han har feber. Haltar inte den där hunden och varför har katten glitter i pälsen? Vem har hällt ut allt kaffe vid kaffebryggaren och varför sätter jag mig i all den här röran och skriver vid datorn istället för att städa? Jo för jag kom på något mycket viktigt! Logistikutbildningen måste vara helt överflödig! Det är ju bara att anställa vilken förälder som helst som överlevt tills barnen är 20. Det måste ju vara en mästare i logistik! Dessutom stresstålig ingen risk för att gå in i någon vägg och frisk måste de ju vara eftersom de aldrig drabbats av hjärtinfarkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0