Varför då?

Sonen är inne i en fråge period. Kallas säkert något väldigt vetenskapligt just för hans ålder. Han vill veta allt om allt och lite till. Det är för det mesta ganska trevligt men ibland sätts ju ens allmänbildning på prov, likaså tålamodet. I bilen på vägen hem så ville han veta mer om vätskor. Mamma är soppa vätska? Ja det är det sa jag. Vätskor är allt som flyter, som vatten, mjölk, bensin, honung, spolarvätska och tändvätska förklarade jag lungt och pedagogiskt. Mamma är yougurt en vätska? Ja det är det, svarade jag lite stolt. Men mamma är pinnar vätska? Hmm, krach där hade jag sagt fel! Pinnar flyter ju! Dumma mamma!

Han håller just nu på lära sig cykla. Det går relativt bra när han har fått upp farten men det är värre med starten och stoppen. Igår kväll skulle han malligt visa en vän hur han kunde åka nerför en ganska brant backe. Mitt i backen ropade jag åt honom att bromsa och han sätter ner fötterna. Med andan i halsen stod vi och såg på när han med nöd och näppe fick stopp på ekipaget. Nåja, det lär väl bli en och annan vurpa innan han är klar. Sen kanske man skulle sätta in ett gps chip i honom för att hålla reda på var han är någonstans.






Kommentarer
Postat av: Corina

Att lära sonen bromsa verkar vara nödvändigt just nu ! Prio ett eller ? Kramis !

2009-06-04 @ 13:40:41
URL: http://alltingochingenting.corina.se
Postat av: Corina

Har länkat till din blogg från min blogg....lättare att hitta igen dig då och läsa om allt kuligt du hittar på :) Valpbilder finns nu både på bloggen och på hemsidan, om du vågar kika vill säga.

2009-06-05 @ 12:26:00
URL: http://alltingochingenting.corina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0