Fredag kväll, uppletande av nyckel!

Jobbade non stop. Dvs lunch intogs framför datorn. Kuverteringsmaskin vilken uppfinning! Den tar papper från olika fack viker ihop dom, stoppar in det i ett kuvert och slickar igen det. Suverän uppfinning! Om den fungerar vill säga. Idag tror jag jag har fått felmeddelanden som inte ens konstruktören visste fanns. Tålamod är en dygd har man ju hört, men vad är en dygd och vem bryr sig när det skönaste skulle vara att slå sönder maskinen i tusen småbitar.

Fick en komplimang (tror jag) på lunch. En kille sade till mig att han var så imponerad att jag vid julfesten förutspått att dollarn inte skulle fortsätta att stiga. På måndagen efter blev det ett stort kurs ras. Hm jag kanske skulle lära mig att sluta pladdra. Jag har nämligen tystnadsplikt om sådana saker. Till saken hör att just den killen är råvaruinköpare för ett stort företag som handlar i dollar. Tur att det gick åt rätt håll iaf. Och om nu att skriva min framtidstro i en blogg faller inom eller utom tystnadsplikten det kan man ju undra. Men det är ju påsk nu.

Var och handlade omgång nr 1. Det kryllade av säpo agenter i vår lilla hålas lokala affär. Orsaken till uppståndelsen? Näringsministern skulle köpa mjölk. Hejja Sverige. Jag köpte en sån där chokladbit ni vet som det är punch i. Sonen gapade och skrek att även han ville ha en sådan. Jag sa lite halvhögt till honom att NEJ, du tycker inte om dom för det är sprit i! Varpå han skrek så det rungade inne i affären; Mamma jag vill ha sprit! Mamma Jag tycker visst om sprit! Säpoagenterna såg synnerligen misstänkta ut när dom tittade på mig.

Sedan åkte vi på hockeyplanen en snabbis. När man är nästan fyra år så är tålamodet nästan lika kort som mammas tålamod med kuverteringsmaskinen. Två snabba svängar (mest på alla fyra) och sen hem, Bara för att upptäcka att jag glömt handla nästan hälften i all sprituppståndelse. Vi bestämde oss för att käka på Frasses, som ligger bredvid ICA. När vi åkte därifrån lostnade klumpen med fjärrkontrollen från bilnyckeln. Ner i sörjan på parkeringen. Kolsvart. Massa bilar som kör omkring och en obstinat liten människa som springer omkring som ett tok mellan vattenpölarna. Jag lastade in allt i bilen och åkte hem.

I morron är det hundutställning så lillkillen får sova hos mormor och morfar. Har nyss varit och lämnat honom där. När jag kom hem igen lastade jag in jykken i bilen och tog med mig min bästa vän, pannlampan och åkte ner på parkeringen. Lysande tillfälle för att köra uppletande med hunden. Hon tyckte det var jättetrevligt att lukta på kissfläckar och käka gamla tuggummin. Hon var helt med på att något arbete av något slag skulle utföras men inte riktigt vad. Jag konstaterade ganska snabbt att där fanns det inte någon fjärrkontroll. Men en snilleblixt slog mig innan vi åkte därifrån och jag kollade i bilen. Där låg den. Förmodligen hade den ramlat ut just när jag lyfte in allt i bilen. Men, men. Vi fick ju oss lite friskluft och tuggummi!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0