Mer snö!

Ja ha! Då har man gått här och hoppats att våren är på väg och att snöskottningen för en lång tid framöver är en historia. Vad händer? Jo, det rasar från taket! Ingen liten laddning och blötsnö! I ren protest skottade jag bara en spadbredd, eller om jag ska vara helt ärlig så orkade jag inte skotta mer. Ytterdörren går upp, inte helt men det tinar väl lite hoppas jag.

I natt kom lilleman till min säng. Utan pyjamas byxor. När jag frågade honom var hans byxor var så svarade han att dom har jag tagit av mig för dom var blöta. Jasså, sa jag. Hade du kissat? Nej, Mamma! Det var vatten. Det har regnat in! Jag tänkte inte så mycket mer på det förrän i kväll när jag skulle hitta igen pyjamas byxorna. Jodå, dom låg där som ett knyte i sängen. Jag luktade på dom för att se om det var kiss. En ganska välbekant doft som jag inte riktigt kunde placera. Liksom rent och frächt. jag vecklade ut dom och då ser jag vad det var. Lypsyl! han har smort in hela byxorna och stora delar av sängen med det ! Bevisen talar för sig självt och det kletiga stiftet låg där oxå!

Häromdagen målade han hela sitt ansikte grönt med en tuchpenna från IKEA. Man kan ju tycka att dom som är så fiffiga borde göra pennor som går att tvätta bort med tvål och vatten, men nädå. Nåväl, en mammas bästa vän är sminkborttagning! Förövrigt det ända som jag använder det till. Att få bort spritpennor från ungar, funkar även bra på gamla tatueringar. För smink använder jag så sällan så det är ju bra att den kommer till användning.

Snart dax att se över cycklarna. Nja, lite väl optimisktiskt kanske men eftersom jag vet att det i vart fall är punktering på fyra hjul så är det väl lika bra att börja. Det blir väl ett himla liv annars om det inte funkar när den där första lilla biten asfalt dyker fram. Det har den i och för sig redan gjort. Cirka en meter stor fläck nedanför mitt garage. I och för sig under en decimeter vatten så där lär det inte bli någon cyckling får jag hoppas i alla fall. Varje morgon och kväll skall denna vattenpöl forceras. Ja jag ska inte klaga. Sonen står på bron och ropar, mamma kan vi inte gå in snart jag vill inte leka mer med vattnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0