Nära döden upplevelse!

Med mitt inpulsköpta hus följde ett antal välskötta orkidéer. Av någon anledning verkar dom trivas ypperligt hos mig. Jag gav alla gröna växter månadens life-support idag. Dvs en gnutta vatten. De som inte gillar behandlingen dör naturligtvis och alltså är hela blombeståndet ganska självsanerade. Det som återstår är kaktusliknande fetbladsväxter och några stackars garderobsblommor och så dessa orkideér. Dom blommar och blommar och ser lika dana ut. Vad gör jag då för att dom ska blomma, kanske du undrar? Absolut ingenting. Jag läste någonstans, jodå jag kan läsa, om en kvinna som skrev att orkideér börjar blomma just när dom tror att dom ska dö, hmm. Hon ställde ut dom en snabbis i kylan och vips så började dom blomma. Tydligen så fungerar det lika bra med att dom får tro att dödsorsaken skall bli vätskebrist.

En annan nära döden upplevelse - barngympan! Eller rättelse, låt mig dö! Det är som att släppa in en kalv på grönbete. Han blir fullkommligt skogstokig! Dom andra barnen sitter snällt i ringen och lyssnar på fröken medan jag med mildt våld har fullt upp att hålla fast honom, dvs om jag lyckats fånga honom först. Då skriker han som en stucken gris mamma jag vill springa. Ja, ja det är ju därför vi är där. För att dom ska röra sig och rasa av sig lite. Han fullkomligt älskar det och när vi ska därifrån är det ledsamt. Mamma! Jag vill gympa mer! Jag själv känner mig mer som ett utställningsexemplar av en dålig förälder som inte har någon ordning på vildingen.

En märklig sak hände idag, märklig och märklig mer märkligt hur människor tänker egentligen. I posten låg det inte mindre än en avriven sida ur en porrtidning med massor av sexleksaker! Inget annat. I ett omärkt kuvert. Man kan ju inte låta bli att undra, någon har ju lagt ner lite tankearbete. Har orkat skära ut sidan. Ganska snyggt snitt för övrigt. Och stoppat det i kuvertet och slickat igen det. Ganska grova leksaker sånt som man binder och håller på. Jo jag kollade ganska noga. Vad är tanken bakom? Lek med mig? Lek med dig själv? Bind dig och försvinn? Munkavle? Eller bara ett kul skämt? Eller är det bara fuck you? Bara en som vet och det är inte jag.

Du, om du är observant så är det inte min barnvecka men prinsen är ändå här och sover. Pappa är permitterad med närvaroplikt på gymmet i morrgon. Så istället för att flänga som ett tok fram och tillbaka till stan och lämna och hämta på dagis så får sover lilleman här hos mig och är någon timme med mig på jobbet.  Det är något mer spännande på pappas jobb med alla skogsmaskiner än mammas jobb där det roligaste jag har att erbjuda är häftapparaten. Den går iofs att göra nitade flygplan med men kom igen! Vad är det, jämfört med en skogsmaskin?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0