Hjältinnan för dagen

Jag har varit blodgivare. Jag är av den åsikten att om man är rädd för något så är enda sättet att bota den rädslan att konfrontera den. Därför blev jag blodgivare, för att bota min spruträdsla. Av olika anledningar har jag inte lämnat blod på länge men idag var det dags igen. Två brudar från jobbet gjorde mig sällskap. Det har hänt när jag har lämnat att jag blivit lite yr och idag blev jag det med råge. Blodtrycket sjönk till 80/50. Inte så bra. Sen sjönk det ännu mer. Sen parkerade det där nere. Tanterna i bussen vägrade släppa ut mig därifrån. Bara miljön gör ju att pumpen slutar slå. En timme på britsen och fyra paket MER och dextrosol och lite pulshöjande medicin sen fick jag ringa till jobbet så dom fick komma i bil och hämta mig därifrån. Kanske inte direkt det bästa föredömme för de två nya givarna som jag värvat.

Såhär på kvällskvisten är jag bättre och hade hela 90/70 Wow jag samlar poäng! Känns bra att ha gjort tre goda gärningar i vart fall. Värvat två nya blodgivare och lämnat blod gett pengarna till barncancerfonden. Rekomenderas

Kommentarer
Postat av: Kina

Hoppsan....otack är världen lön!!

2009-11-26 @ 19:41:14
Postat av: Corina

Jo det är inte riskfritt att lämna blod :) Kram !

2009-12-01 @ 10:07:19
URL: http://corina.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0