Politisk propaganda

Jag har just städat bort lite politisk propaganda från facebook. En gammal bekant har blivit politisk aktiv och har skaffat över 900! vänner på facebook. Förmodligen med målet att skriva trevliga statusuppdateringar för att sen smyg göra lite reklam för partiet med mål att bli invald från någon lista. Jag är medveten om olika sätt att profilera sig och att det blir mer och mer vanligt att göra det online. Men jag är inte intresserad av att bli matad dagligen med den sortens propaganda. Tack, men nej tack.

Annars rullar det på. Väldigt mycket på jobbet och svininfluensan flåsar mig fullkomligt i nacken. Jag ger mig tusan på att det är nu man får det där microchippet inplanterat i sig. Jag ser fram mot en stockholmsresa vid första advent. Jag berättade för sonen om tunnelbanesystemet, han har åkt tidigare men såg på mig med allvarlig min och frågade. Mamma, är det läskigt där? Han har helt klart inte glömt skräckresan på Grönalund Vi ska gå och titta på julskyltningen, äta gott mysa och bara vara.

Sen har vi bokat in en efterlängtad tripp till kusinbarnen. Det blir alltför långt mellan träffarna. Det blir till lucia och det ser vi fram mot. Sonen frågar varje dag om det är lucia i morron. Inget är som väntans tider.


Kommentarer
Postat av: Corina

Var härom dagen och monterade in chippet :) Lite ont i armen efteråt men det som inte dödar lär ju ska härda, eller hur ? Kram.

2009-11-12 @ 16:24:24
URL: http://corina.bloggplatsen.se
Postat av: Kina

Vi längar oxå!! Om du inte förstått det så ska jag inte med vid advent...

2009-11-12 @ 21:56:01
Postat av: Millster

Vi kanske hinner ses något då?

Är ju sällskapssuuuuuuugen!

2009-11-17 @ 20:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0