Inbyggd cencur

Jag har en speciell förmåga att inte höra vissa ord. Det blir bara tyst. Lite som när dom svär i Amerikansk tv, men istället för ett pip så blir det för mig bara tyst. Detta fenomen uppträder vid vissa tillfällen. Tex om man pratar däck och fälg dimensioner. 195/65 R15. Jag hör det inte, blir bara som ett ända surr. Kan också hända om någon diskuterar Olika mått, storlekar, tider ja egentligen allt där nån nämner siffror. Jag har nog medvetet lärt mig att inte lyssna på sådant eftersom jag har ganska bra sifferminne och vet att om jag lyssnar kommer de där siffrorna bränna sig fast i minnet likt en köttätande manet.

Till saken hör att jag har fått hjälp att beställa nya vinterdäck till bilen. Nu fanns inte de däck som jag hade beställt och jag fick förslag på andra däck. Men hjälp. Jag kan inte ens läsa mailet. Tur nu att jag har en med hjärta av guld som hjälper mig med det.

Kanske inte är bara jag men för att ge ett exempel så hittade jag en annons på blocket. Jag fattar inte nåt

2 x 720 W mycket strömstarkt Tyskt slutsteg med dubbla strömförsörjningskretsar, hifi-ljud 10 Hz - 50.000 Hz, dubbla överdimensionerade termostatstyrda fläktar med variabel hastighet, 3 par utgångar, 2 par ingångar. Reloop Dominance 1402..* 3 par högtalarutgångar : 4 polskruvar, 2 telejack, 2 speakon
* 2 par ingångar : 2 RCA, 2 telejack
* 2 x 720W max, 2 x 360 W rms, vid 4 ohm
* 2 x 480W max, 2 x 240W rms, vid 8 ohm
* Frekvensomfång : 10 Hz - 50.000 Hz
* Mått : 482 x 88 x 310 mm
* Vikt : 10.5 kg

Den här texten läser jag så här "Stark tysk, försörjer, överdimensionerad...., variabelhastighet. Ingång, utgång. Dominans, omfång"

Kanske kan leda till en del missförstånd...

Kommentarer
Postat av: Millster

Som en kontaktannons?

Jag kan tänka mig en stor stark tysk... ;)

2009-10-06 @ 12:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0