Vådan av att inte städa

Ja, garaget ser ut som en loppis. Stora och små saker i en enda röra. Inte blir det bättre av att nån ställer allt mitt framför dörren när man kommer in. Nu bor jag ju själv så nån, det måste ju vara jag. Kylan på morgonen gör att mitt redan nog pressade morgonschema blir ohållbart. Det finns helt enkelt inte tid för att stå och skrapa några rutor på morgonen.

Bilen måste in i garaget. Så i kväll gjorde jag det. Inte städade, nej, jag körde helt sonika bara in i röran. Hur många kan skryta med att man krockat med en kökssoffa och pajat extralyset? Nåja, dom gör väl nya varje dag på nån affär. Slipper iaf skrapa i morgon bitti.

Motorvärmar timers. Gjorda av män för att användas av män. Vilken jävla hög sinnesförvirrad uppfinnare har kommit på dem? Hur man än ställer in skiten, är bilen ändå kall när man kommer ut och förmodligen har den nog varit varm en stund mitt i natten. Nu råkar det sitta en variant som en tjej måste ha konstruerat inne på väggen i garaget. Man vrider den som en äggklocka bara antalet timmar som den ska vara av och sen går den igång och går tills man rycker ut kabeln. Mycket smart! När jag nu väl tagit mig fram till den med bilen som murbräcka. Sen så ska det väl i sanningens namn erkännas att det inte blir lättare med timers och sånt när jag är helt obildbar vad gäller klockan.

En god vän kommenterade min väggklocka i köket. Hon sa det är inte underligt att du aldrig lär dig klockan och pekade på det gigantiska uret på väggen som helt klart har ett eget liv. Den går när den vill. Två tre dagar kan den hålla tiden. För att helt plötsligt sacka sig tjugo minuter och sedan hålla fel tid några dagar. Sen kan den stå ett tag för att sen starta och gå fläckfritt ett tag. Inte ens en smärre justering som att klippa av sekundvisaren gjorde den friskare. Det är helt enkelt inte meningen att jag ska ha nån klocka.

Kommentarer
Postat av: Corina

Men du, på mobilen finns faktiskt klocka , bara som en liten upplysning. Kram !

2009-10-13 @ 21:52:43
URL: http://corina.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0