Reklamation

Idag åkte jag tillbaka till affären med galonstället som jag köpte, det som saknade en knapp. Dom skulle prova sätta tillbaka knappen och medan jag väntade gick jag planlöst runt och kollade på kläder. Å vad skådar mitt norra öga!? Dom har samma dress på rea, 200 kr billigare! Va fn, ursäkta svenskan. Jag påtalade detta och till råga på allt så upptäckte jag att fler jackor saknade samma knapp. Kanske därför alla plagg var utrustade med ett helt gäng knappar i en sån där extra liten påse? Nåväl, jag fick knappen ditsatt och fick tillbaka 200 kronor. Inte fy skam!

I morrgon ska sonen vaccineras mot tbc. När jag berättade att man tar sprutor för att slippa bli sjuk så sa han med en sån där självklar röst och övertygelse som bara en fyraåring kan: Nej, det gör man inte! Det blev svårt att hitta tråden igen efter det så vi får väl improvisera i morron.

Hunden har blivit högvilt. Knappt har jag hämtat henne från daghusse så ringer telefonen. Kusinvitamin vill låna henne och jogga en sväng. Perfekt! Jykken får motion medan jag vräker i mig gräddstuvad pyttipanna! Inser någon mer än jag det roliga i detta? Det är jättebra att hunden får komma sig ut, jag har inte tid de veckor jag har sonen.
Bara synd att det egentligen varken är kusinen eller jycken som behöver röra på sig utan undertecknad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0