Studsar ur sängen!!!

Hotell frukost! Ett av de verkliga nöjena här i livet. Tom så inbjudande att jag har svårt att sova med rädsla för att missa den. Gårdagen fratterade vi bratsen på stureplan. Om jag hade haft lite bättre koll så hade jag säkert sätt fler kändisar. Fick dock syn på Christian Luuk (stava) och Alex Scheuldman (ännu värre stava). Måste man heta nåt märkligt bara för att man är kändis?

Till middag strövade vi för att försöka hitta en restaurang som var mysig och inte skulle råna oss. På en bakgata här på söder hittade vi ett litet japanska hak. Varning, inga gäster. Menyn i fönstret såg billig ut. Lokalen såg otrevlig ut och de saknade uppenbarligen utskänkningstillstånd. Vi beställde en japansk rätt var med viss skepsism. Redan när jag samakade anordningen bestämde jag mig att vi samma kväll även måste prova en till restaurang. Det såg ut som någon slags skavgryta. Förmodligen wokkad katt! En qp burgare fixade värsta kurret i magen och jag överlevde kvällen.

Våren är här! Så otroligt underbart! Folk sitter ute i solen och dricker öl, surrar och vänslas. Mee Like! Hoppas att kursen idag slutar lite tidigare så vi kan ströva. Vi strövade en del igår oxå men det är inte riktigt samma sak när man släpar på kabinväskor och fäller folk i sin framfart.

Mål för dagen! Hitta en trevlig tapas restaurang! Tror jag ska använda mitt svarta bälte i internet först så vi har en adress att ströva mot. Annars är risken stor att när lukterna från grillat kött slår oss så biter hungern i och vi hamnar på ett annat strandhugg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0