Venedig med medelhavskryssning

Sitter här och tittar på kort från sommaren. Inser att de kort som jag hann ta när vi var på kryssning är ganska få och ganska dålig skärpa. Detta beror på att dom är alla tagna i språng på jakt efter en liten buse, alternativt med en hand krampaktigt fasthållande samma lilla buse.

Resan började bra. Amsterdams flygplats, ni vet Europas näst största. Där tappade vi bort lilla busen. Jag stod och skulle betala lunch och han stod alldelens inill mig. När jag stoppar ner växeln i börsen var han borta. Puts väck. Vi sökte som tokar i ungefär tio minuter, gud vet hur många tankar som hann snurra genom huvudet under denna tid. Tillslut hittade morfar honom. Bakom kassan fanns ett litet lekställe för barn och därinne satt han i godan ro och hade trevligt medan vi ledade runt i panik. En skärmvägg dolde lekplatsen så man inte såg den från kassan. Kan hända att den syntes bättre för de som är tre äpplen höga. Nåväl slutet gott, alltning gott men efter den lilla incidentet hölls ett extra vakande öga på lilleman.

Här kommer en liten bildbomb från den STORA båten. 11 våningar hög. 2000 passagerare. En fullstor teater. Tre pooler, gym. Flera restauranger, barer minigolfbana. Spa klättervägg och massa annat kul. Även en löparbana uppe på däck vilken jag medvetet undvek att testa. Båten utgick från Venedig och gick ända in i hamn på massa olika grekiska öar. vi var även i Split Kroatsien. Mycket mysig liten stad. varje dag hade rumsbetjänten gjort ett nytt djur av handdukarna. Till middag hade vi klätt upp oss till tänderna. God mat trevligt sällskap, sol bad. Kan det bli bättre?



Kommentarer
Postat av: Millster

Så otroligt läckert!

Jag som kom mig till Bygdeå... ;-)

Fast det var ta me tusan vackert och velly velly najs det med vill jag påstå!

Se till att boka en tripp hitåt nu då. Det är dax!

2009-08-25 @ 08:59:32
Postat av: Kina

I was there!!!! ;-)



Med några veckort rehab från föräldrar känns det jäkligt bra!!!!Ska kolla våra kort!

2009-08-27 @ 19:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0