Cirkus

Först till dom som undrar, det är 12 olika låttexter i förra inlägget, känner ni igen alla?

 Igår var jag och sonen på cirkus, snacka om att bli skinnad! Inträdet var hutlöst dyrt och där inne blev det inte billigare. Det skulle köpas popcorn, klubber, titta på djuren och allting kostar pengar. Men det går ju inte bromsa sig ur en uppförsbacke, bara slanta upp och vara glad. Glad, det var i alla fall sonen. Jag hade det jag gjorde för att lyckas hindra honom springa in i manegen och hjälpa till. Mamma! jag vill också prova dom där gummibanden! Mamma jag kan också! Mamma släpp mig! lät det när trampetskonstnärerna gjorde sitt nummer. Jag var helt svettig, inte av spänning utan av att hindra honom. Men när väl elefanterna varit så tyckte han nog att det kan inte bli bättre än så här så lika bra att sluta på topp och fara hem. 

Idag har han övat tappert på ett bollnumer som vi såg igår, med blandad framgång och med mammas panorama fönster på stugan som insats. 

Innan sängen så sa han, mamma jag vill ha en sån där spindelmannen tröja där det syns hur stora muskler man har och stora...såna där... vad heter det? såna där som du har? Bröst!
Undra egentligen hur en sån spindelman ser ut? Tänker i bilder...


Någon som har nåt bra tips föresten på hur man springer 200 meter i högklackat och coctailklänning för att hinna före sonen ner i en pool så tas de tacksamt emot inför resan.

Så här spak blir man efter en hel helg i ösregnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0