Å se det snöar!

Nu emigrerar jag snart! Eller så sätter jag upp ett jättelikt paraply över min tomt. Varför ska det bli den snörikaste vintern i mannaminne bara för att man skaffat ett eget hus och skall skotta själv? Nåja jag har en traktor som tar det värsta men ändå. Jag ser snart inte ut genom fönstren och är döless på vintern.

 Bokade en kryssning i medelhavet tillsammans med tjocka släkten till sommaren. Snälla gud, ge mig syrgas och tålamod att klara av det. Jag drömmer redan nu mardrömmar där jag ser sonen springa in i hissen, dörrarna stängs och han kliver av på en annan våning och är borta några timmar. En annan återkommande dröm är att han hoppar över relingen. Jodå, ett inte helt osannolikt scenario.

Missförstå mig rätt, det ska bli väldigt trevligt och jag ser verkligen fram mot det men sonen är ju ett litet busfrö så det är lika bra att ställa in sig på alla eventualiteter. Även om man i tanken är förberedd på det mesta så lyckas han ändå förvåna en ganska ofta med att hitta på något som man inte med bästa fantasi i världen kunnat förutse. Bara tanken på att spendera fyra timmar på charles de gaule (stava) får mig att undra om det klassificeras som misshandel att ge lugnande medel till barn? Kanske skulle ta en dos själv oxå för säkerhets skull.

Nåväl, ingen idé att spekulera över det nu. Vi får väl ta det som det kommer helt enkelt. I dag har jag fått göra bort en del surdeg på jobbet. Du vet såna där saker som man inte riktigt vill ta tag i för man inte hinner och man vet att det tar en himmelens lång tid. Det var någon klok som sa, att man ska göra bort en surdeg om dagen så känns livet mycket enklare sen. Jag håller helt med! Gud så skönt att ha det gjort, nu är det bara att hoppa in i nästa deg.

Har du föresten bokat flygresor på en dator från 1992 med windows 95 någon gång? Kan bara säga att det är en bra övning inför kommande tålamods prövningar. För helvete morsan! Köp en ny! Fast har man en micro som man måste starta med en peang så lär väl inte ny dator komma högst upp på listan. Har man dessutom en tvättmaskin där man öppnar luckan med hjälp av en bordskniv och har gjort så i 10 år så är nog steget långt till en ny dator.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Så det blev en kryssning ändå.... Jo, men det går nog bra ska du se. Det finns ju koppel. Du är jätteduktig på att skriva, roligt som tusan är det också. Jag blev inspirerad och har också börjat blogga.

2009-03-11 @ 07:51:27
Postat av: Millster

Kryssning?!

Själv ser man fram emot en semesterbudgetresa till Lövånger. Playa del iskallt havsbad. Men dock med helpension hemma hos pappsen. Inte fy skam!



Det blir bra med er resa serru. Du har ju även snabba vältränade kusiner på resan som kan löpa fortare än vinden. (Kina, du fattar att det är du va?!)

2009-03-12 @ 10:01:56
Postat av: Kina

Hrm...kul! Tyvär lär väl mina valiumbarn få en LSD tripp som heter duga av kusin From! Nåja, tillsammans är vi starka, 6 ögon ser mer än 2....

2009-03-23 @ 17:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0