Hundtvagning

Vovven har fått sig en daghusse. Perfekt, det ända som är lite tråkigt är att hon just nu löser hår som om hon hade betalt för det. Varför blir dom så skitiga när dom löser hår? Jag hade hoppats att en omgång med kardan skulle göra susen men den annars så svarta pälsen blev helt grå. Ingen återvändo, in i duschen! Det är ganska odramatiskt om man bortser från den svarta mattan av päls numera kläder även väggarna upp till 1.5 meters höjd inne i duschen, hela huset är genomvått, även matte ser ut som en dränkt katt. Men nu är hon iaf ren och den ica kasse hår som jag städat upp, bara ur duchen, kommer inte att resultera i ett förtidigt damsugarpås byte. På tal om dammsugarpåsar. Visste du att det finns en sida på nätet för det? Jodå, bara man vet vad modellen heter. Jag beställde storpack när jag lix var i farten. Ser ut att behövas.

Har fått hjälp att fixa lampan bak i bilen! Kanon! Jag har ju jeppegrindar, man kan välja att öppna höger eller vänster sida för att släppa in hunden. Men nu på vintern är det ju ganska mörkt ute. Och när lampan bak i skuffen är trasig så är det inte så lätt att se vilken sida som matte öppnat. Två gånger har hon kommit i full fart och brakat rakt in i gallret, på den sida som varit ständ. Suck hon går inte fram till bilen ens. Tittar med sneda ögon på den och är väldigt misstänksam. Hoppas nu att när hon ser vart hon ska att hon glömmer bort vinterns lilla fadäs. Jag är dock imponerad att grinden höll för 40 kilo fläskstövare i full fart. Bilen rörde sig lite framåt av smällen.

Första dagen den här veckan utan sonen. väldigt tyst i huset. Väggarna kryper liksom närmre. Om man springer full fart tills man stupar i säng så behöver man inte tänka på det så mycket. Brukar bli värre längre fram i veckan.

Nä om man skulle ta och kolla vad Cesar Milan gör. Samma som vanligt han är "calm and...." och nu ska jag inte visa hur dålig jag är på att stava på engelska så jag skriver, "bestämd"!

Har föresten träningsvärk som inte är av den här världen! Rumpan känns som den är gjord av sten. Den vill liksom inte röra sig. Pump och step och svettas i grupp vad är det jämfört med slalom med barn!


Kommentarer
Postat av: Kina

Nödstoppen var en nyhet!! men vi får ta en ny vända igen så fort rumpan mjuknat tillräckligt mycket.



Vem är dagmatte?

2009-03-09 @ 21:09:34
Postat av: Susanne

Hejsan, kul att du börjat blogga, då har jag sysselsättning på jobbet och håller mig uppdaterad eftersom jag är värdelös på att besöka folk ;)

Jag får verkligen skärpa mig på den punkten =)

2009-03-10 @ 10:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0