Se upp i backen!

Slalom premiär för lillen! Om man blir oskuld själv genom att inte ha sex på tio år undrar jag om det är samma sak med slalom. Kändes då så i vart fall. Dom är tappra ungar. Trots alla rovor vill de bara fortsätta. Sen att han blev hysterisk för att vi var tvugna att släppa lift ankaret på avstigningsplatsen, är ju en bagatell. Han ville fortsätta åka lift även på vägen ner. Hmm

Som vanligt när vi provat på något nytt så är det ett himla skrik och grin när vi skall därifrån. Gott betyg. Arg som ett bi var han för att mamma bromsade. Han ville åka fort, men jag tyckte att ok, vi åker fort i mitten av backen. Vi åker inte fort när vi är på väg mot en tall. Alla skogsbanor och hopp skulle utforskas. Även nödstoppen till alla liftar utforskades. Den funkar kan jag rapportera!

Himmel vilket träningspass. Hmm tänker ni... att ploga. Pytt heller!! Plogningen är ju en lek om man jämför med släpa en viltsint markatta som skriker jag vill åka på bron!!! Detta i full skidmundering. När han nederst i backen vägrade åka lift upp för att han ville fortsätta åka var det svårt att hålla sig för skratt. Kändes tydligt att lasangenivån i blodet började tryta. Plättar med sylt fixade humöret. Nåväl lite grin om att mamma tog grädden blev det men han vet att han inte tål det trots att vi fuskar ibland.

Nu ska jag vila min ömmande lekamen och se fram mot träningsvärk modell värsta sort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0