Det bor en ängel i min säng!

Han har sitt bo vid mitt huvud. I natt sov jag på något som heter robotfågel. Robotfågeln är en modern form av transformer. Kroppsdelarna hålls ihop med hjälp av magneter. Efter att ha spenderat en natt med honom kan jag konstatera att det hade inte skadat om magneterna varit aningens starkare. Alla kroppsdelar lossnar, i vart fall om man ligger på den. Och dom är vassa! Tro mig, mysigare sängkamrater finns det. Tex lilleman. Han är så go, enda stunden på dygnet han är stilla. Stilla och stilla föresten. Hur bär man sig åt när man varje natt snurrar så själva täcket skiljs från påslakanet och man vaknar inlindad som en liten mumie? Ja man behöver inte vara någon raketforskare för att förstå att liggsår inte är aktuellt, om man bortser från robotfågeln då.

Hundvakten är bortrest men vi har gott om volontärer. En annan volontär är någon som helt oanmält är och fäller upp takluckorna på växthuset! Jag har inga växter därinne men ena dagen är dom öppna och andra dagen är dom stängda. Ja, ja det blåser tänkte jag men idag var jag in och kollade och det finns inte en chans att dom kan öppnas, eller stängas för den delen, av bara blåst.

Hade ju varit lite trevligt om jag hade ett eget gårdsspöke. Nu är jag alltför realistisk för att tro på sådant men praktiskt skulle det vara. Speciellt om det kunde rensa ogräs! När man lix är igång och önskar så borde ett bra gårdspöke kunna skotta snö och klippa gräsmattan oxå. Det ända som detta spöke gör är att det vrider på min sovrumslampa och öppnar och stänger takluckorna på växthuset. Hur ber man ett gårdspöke städa bilen? Tips emottages tacksamt!

Idag har jag haft omtenta. Det är bra för mitt självförtroende! Är ju inte lätt att vara ödmjuk, när man är felfri som jag. Skulle här kunna rabbla upp tusentals ursäkter till varför jag kuggade på första tentan men jag nöjer mig med en, hybris!  Eftersom tentan dessförinnan gick utav bara farten så tänkte jag att det är nog en vinnande trend, att inte läsa.
Så kom jantelagen och gjorde sig påmind, eller var det myrphyslaw? Kan det jävlas så blir det så!

Kommentarer
Postat av: Kina

Visst blir det lättare med tiden?? Trots att dina ogräs problem nog inte blir lättare med tiden.



Men hade du inte haft nästan alla rätt på sista tentan?

2009-05-10 @ 09:29:21
Postat av: Millster

Du är en tapper människa!

2009-05-11 @ 16:00:36
Postat av: Corina

Jag brukar lite försiktigt påpeka att nog är det väl snart dags att städa bilen ? Och vips.....så är den städad :)Mitt spöke heter Jan ler

Ogräs vet jag inte vad det är, har inga rabatter,enbart krukor,hur enkelt som helst !

2009-05-12 @ 02:52:28
URL: http://alltingochingenting.corina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0