Fn ska vara civilingenjör!

Gräsklippare, huset innehar två stycken. Den ena skall enligt allas utsago vara lättare att köra. Inte märker jag nån skillnad. Dom är lika tunga båda två. Förrän idag! När mer än halva gräsmattan är klippt så tänker jag i mitt stilla sinne, undra vad den där spaken är till? Jamen, se där! Den går ju framåt av sig självt! Kunde jag väl ha upptäckt innan jag släpat den i slänten, eller kanske rent utav förra hösten. Får se nu om senilo jag kommer ihåg den där spaken nästa gång. Efter som jag är lat av naturen så brukar jag sällan glömma sådant som underlättar saker och ting.

Korko hunden har upptäckt att det är sommar. Eller rättare sagt, hon har upptäckt att det finns motorcycklar .Dom kör upp nära bakom bilen när man kör. Vilket himla liv! Hon skäller och gapar som en besatt! Jag måste skaffa batteri till skällhalsbandet så jag kan få lite sinnesfrid. Funderade allvarligt på att binda fast henne i mitträcket på e4 tills hon vant sig.


Sonen undrade en dag om det fanns karameller i skogen. Nä, sa jag det finns inga karameller och det är inte lördag idag! Han tittade på mig som ett frågetecken och då förstod jag! Kantareller!
Efter ett litet tag så sa han, Mamma! Jag har en dricka! Nä, svarade jag det blir ingen dricka. Du får dricka när vi kommer in.  Men mamma! En sticka i handen, säger han då. Ja, man kan ju undra vem av oss det är som har knäck i lurarna egentligen!



Kommentarer
Postat av: Corina

ja du......du har det inte lätt nu,vilket snille du är :)

Och verkar som om du har knäck i lurarna dessutom...lite synd tycker jag faktiskt om sonen med denna virriga mamma S

Kramis !

2009-05-26 @ 20:28:09
URL: http://alltingochingenting.corina.se
Postat av: Corina

Glömde....Wanilla fick för ett par dagar sedan 6 st pigga små valpar, fyra tikar och två hanar. Alla mår fint !

2009-05-26 @ 21:34:02
URL: http://alltingochingenting.corina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0