Ja! Ja! Jag erkänner!

Jag hade nog hemskt gärna velat att det skulle vara ett spöke som höll på med mina luckor till växthuset. Sent här om kvällen låg jag i sängen och pratade i telefonen. Mitt sovrum ligger vägg i vägg med växthuset, och där var ljudet! Luckan stängdes! Jag viskade i telefonen att nu är det nån i växthuset igen!
 - Du tror inte att du har såna där automatiska luckor? Tystnad några sekunder...Håll käften!
Jaha, så då har jag inte nåt gårdspöke, trist.

Igår kväll hade vi lydnadsträning med jykkarna. Nu först känns det hur mycket man saknat sommaren. Barmark! Gud så underbart. Tomten är numera krattad och de äckliga komposthögarna är bortforslade. Superskönt. Nu är det bara att vänta på att få köra igång med gräsklippning. Ingen som har en get att sälja? Läste föresten att man ska ha en Wallaby, alltså en minikänguru dom äter visst bra med gräs. Undra hur man får tag i en sån?

Nu ska jag kolla in kvalet på melodifestivalen, på återhörande



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0