Lång helg

Nu har valborg varit och inte ett endaste ärr eller okontrollerad brand som jag varit orsak till.  Mitt andranamn är ju pyromanen, detta sen jag orsakade en liten gräsbrand på 1.5 hektar. Men inte i helgen och jag tror knappast att några små skrapsår kan bli ärr. Eller? Sonen satt trött efter dagens aktiviteter på toa och med tom blick tittade han på sin hand och sa, mamma kroppen lagar alla sår. Ja sa jag, utan verktyg. Så bar jag isäng honom och han slocknade innan han tog i madrassen.

Vi har myst hela helgen. Vilket kanonväder! Ungarna har sprungit nakna på gräsmattan. Ute skogen hittade vi en fin rosa buske. Jag lyckades dra upp den med rötterna och planterade den i rabatten. Efter idogt googlande så visar det sig att giftigare buske får man leta efter.Om bär förtärs av en människa orsakar det en brännande smärta i munnen och i halsen, blåsor, salivavsöndring. Andra följder kan vara kräkning, magsmärtor, diarée. Busken kommer från asien. Naturligtivis fridlyst, användes som drog förritiden. Toppen!! Allvarliga förgifningar är ovanliga, men kan i svåra fall leda till medvetslösenhet, kramper och njurskador, Nåt ska man ju dö av så man kanske ska testa!

Jorden som vi planterade med innehöll lite kamrater.  Eftersom en bild säger mer än tusen ord så kommer här en bildbomb.





Oskyldig!




Kommentarer
Postat av: Corina

Hejsan !

Snacka om att det händer saker hos dig. Gissa om Jan höjde på ögonbrynen när jag talade om för honom :)

Välkommen till min blogg, kanske inte den mest intressanta men dock blogg.

Familjen hälsar, även Wanilla som har bebbar i magen igen. Kramis !

2009-05-06 @ 20:41:32
URL: http://alltingochingenting.corina.se
Postat av: Millster

Underbara vårbilder!

Ärr, blåmärken och sviter står jag själv för denna gång alltså? Jag titulerar mig också som klantarsle numer. Ibland behöver man inte ens assistans av spriten. Naturbegåvning?

Trillar jag en tredje gång inom snar framtid är det dags att söka hjälp. (än mer sprit för att balansera upp?)

2009-05-06 @ 20:46:11
Postat av: Millster

Förresten, vems hus brinner?

2009-05-06 @ 20:50:26
Postat av: Millster

Förresten, vems hus brinner?

2009-05-06 @ 20:51:33
Postat av: Kina

Du är helt underbar!! Skillnaden mellan dig och andra är att du har nog med begåvning för att ana att busken kanske inte är helt ok så du kollar upp den och därigenom får dina fantastiska svar andra skulle nog obekymmret visa sin fina buske för grannskapet och OPPSS någon dog ;-)

2009-05-10 @ 09:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0