Ny sängkamrat och vibrationer

Jag har skaffat mig en ny sängpartner. Det är inte en dag för sent. Det är alltid så himla kallt och eländigt i sängen när jag ska sova. Men nu minsann längtar jag isäng. Varmt och gemytligt. Jag har bara ett litet problem. Jag måste hitta på ett bra namn till min kamrat. Förslag mottages tacksamt. Menar att obhnordica värmedyna blir lite väl långt att säga.

I natt blev det inte heller så mycket sovet. Hundeländet ville ut vid halvfemsnåret och när vi lix var ute så passade jag på att stoppa i motorvärmarkabeln till bilen. Jag ogillar att skrapa bilrutor och därför är det smidigt att ställa upp kupéfläkten i fönstret på bilen. Väl tillbaka i sängen somnade jag nästan om när jag hörde ett svagt pipande. Det slutade och jag somnade nästan och så började det om. Det lät nästan som ett billarm. Men väldigt svagt. Det kan väl inte vara min bil som står och tjuter? Skit oxå tänkte jag och gick upp och tittade genom tvättstugedörren. Nä det var helt lungt. Tillbaka till sängen och bara på en liten stund så började det pipa igen. Jag låg och lyssnade en stund och sen passade jag på att göra en tjurrusning när jag hörde att det började om igen. Jo visst var det min bil som stod och tjöt och blinkade som en hel julgran.

Ingen idé att försöka somna om efter två vändor halvnaken ut i kylan.

Kommentarer
Postat av: Corina

Assar....perfekt tycker jag !

Ville egentligen bara tala om att här har vi sorg. Wanilla fick igår, 30/10 vandra över Regnbågsbron. Beslutet var tufft men hon blev allt mera sjuk och ingen medicin hjälpte.

2009-11-01 @ 00:01:49
URL: http://corina.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0