Snacka om tagen med byxorna nere

Jag och sonen var till staden idag. Vi skulle inhandla överdragsbyxor. Vad är det för fenomen egentligen? Jag menar att snart är det ju dags för täckbyxor, funkar det inte med jeans och långkalsonger fram tills täckisarna ska fram? Nä tydligen inte enligt dagis. Byxorna blir slitna och smutsiga. Ja, det är väl det man har tvättmaskin för? Och vaddå slitna? Ungarna växer i alla fall så dom inte hinner nöta ut dom innan nästa storlek. Ja, ja spelar ingen roll vill dagis ha överdragsbyxor så får man snällt köpa såna.

Iväg till stora staden. Ganska snabbt hittade vi ett par byxor som inte var hutlöst dyra och då kunde jag ju lika gärna passa på att kolla på tapeter när jag var i farten. Sonen var väl lagomt road av tapetinslaget men han hängde på. På den tredje tapetaffären sprang han runt lite. Det var inne på krauta. Just när jag hittade en lovande tapet så hör jag någonstans inne från badrums avdelningen "mamma jag är kissnödig" Det tog några sekunder innan jag greppade.

Badrumsavdelning, massa toaletter och en kissnödig 4a åring någonstans. Jag är tydligen hyfsat snabb på 200 meter. Just när han hunnit få ner brallorna vid en visningstoa hann jag ikapp honom och lyckades avstyra vidare pinsamheter.

Kommentarer
Postat av: Corina

Hi hi.....underbar son du har ! Kramis !

2009-10-04 @ 12:54:11
URL: http://corina.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0