Cykla med pinnar

Här i huset tjatar jag om att man inte får cykla och hålla i pinnar. Idag när sonen kom hem från en kompis, skrek han när han kommit innanför dörren. Mamma!! Jag har cyklat med en stor pinne! Och jag ramlade inte. Jag höll ett litet förmaningstal och vi åt middag och glömde bort pinnen. Efter maten cyklade vi till mormor för att hämta hunden och där på gatan låg det en mindre björk. Mamma det där är pinnen jag cyklade med! Hmm, vi har pratat om pinnar men inte om träd.

Mormor frågade sonen vilken sida av vägen man ska cykla på. Sjävsäkert svarade han, man cyklar på vänster sida när man skall dit och man cyklar på höger sida när man skall hem.

Kommentarer
Postat av: Kina

Hehehe, det går ju i släkten det där med höger och vänster.....

2009-09-24 @ 21:21:27
Postat av: Corina

Intelligent son du har :) Det där med pinnar är svårt även för hundar, Wanilla har för vana att välja stooora pinnar, typ mindre träd! Trevlig helg !

2009-09-25 @ 15:00:53
URL: http://corina.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0