Chippet monterat

Så nu var det gjort. Jag har vaccinerat mig. Nu kan storebror spåra mig via gps. Eller så har dom sprutat in ett slags ebolavirus som kan fjärrutlösas och så kommer någon att kräva en jättelösensumma för att inte förgöra hela mänskligheten. Ja, den som lever får se.

Idag kände jag att jag har förändrats. Lite av stoltheten och tjurskalligheten har fått ge vika för något annat. Jag var tvungen att köpa torkarblad till bilen. Istället för att kaxigt marchera fram till disken och rabbla upp årsmodel på bilen och reg nummer för att senare ligga över den tokskitiga huven och svära mig blå bara för att göra det själv så valde jag en annan strategi. Jag gick fram till disken och sa, jag behöver såna dära... vad heter det nu igen? Till rutan. När killen letat fram rätt modell sade jag tveksamt att jag inte visste hur man bytte torkare. Den snälla killen bakom kassan klädde på sig och gick ut och bytte åt mig. Snacka om service.

Men åter igen till min förändring. Jag behöver inte bevisa att jag kan själv. Smidigare att inte kunna ibland och det skäms jag inte heller för.

Kommentarer
Postat av: Kina

Det var minsamm ett steg i rätt riktning på mognadsstegen......;-)

2009-11-14 @ 18:43:51
Postat av: Millster

Inget att skämmas för alls!

Den tekniken spar både tid och möda. :)

2009-11-17 @ 20:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0